Blog en Nieuws

Dagelijks ervaren wij dat ‘sales’ een complex vakgebied is, dat vele uitdagingen en valkuilen kent. Daarom delen wij onze kennis en ervaring graag met u. Zo willen wij u helpen het vak ‘sales’ een stuk eenvoudiger te maken en positief bij te dragen aan uw commerciële succes.

Op deze pagina vindt u een verzameling van blogs en andere interessante (nieuws)artikelen over hoe ondernemers en verkoopteams zelfstandig blijvend succesvol kunnen worden in ‘sales’. Bovenaan staat het meest recente bericht.

Wilt u op een artikel reageren? Dat kan natuurlijk. Als u in het openbaar wilt reageren, dan graag via social media. U kunt zelf kiezen waar u ons wilt ontmoeten.

Wat is belangrijk bij het sluiten van de deal?
“Profileer je jezelf als een ware professional? Kun je goed verwoorden waarin jij je onderscheidt en waarom de klant voor jou moet kiezen? Voegt jouw voorstel voldoende waarde toe aan het succes van de klant? En durf je om de opdracht te vragen?”
Blog | 9 mei 2018 | Lees hier het volledige artikel

Vraag of alle beslissers aan tafel kunnen zitten bij het bespreken van je voorstel
“Dat lijkt een hele brutale vraag. Toch moet je deze enigszins controversiële vraag stellen. Tenminste, als je (snel) tot zaken wilt komen.”
Blog | 11 april 2018 | Lees hier het volledige artikel

Zo wordt je sollicitatie- of verkoopgesprek een succes
“Vrouwen verdienen structureel minder dan mannen. Hoe komt dat?” Deze vraag stelde Suzanne Beukema aan Cees Verbree van Honescon tijdens een nieuwe uitzending van SuusTV. Geconfronteerd met dit actuele onderwerp geeft Cees Verbree inzicht in het verschil tussen mannen en vrouwen bij het voeren van een sollicitatie- of verkoopgesprek. En geeft hij enkele praktische tips om deze gesprekken succesvoller te kunnen voeren.
Nieuws | 3 juli 2017 | Bekijk hier de uitzending van SuusTV

Waarom je commerciële voorstel in principe nooit mailen?
“Je hebt door het stellen van de juiste vragen de klant geholpen zijn wensen volledig helder te formuleren. Wellicht heb je daarbij zelfs een passende oplossing aangedragen. Daarmee heb je de opdrachtgever geholpen en jouw professionaliteit bevestigd. Jouw unieke combinatie van kennis, vakmanschap en ervaring die ga je toch zeker niet zomaar prijsgeven?!”
Blog | 5 juni 2017 |
Lees hier het volledige artikel

Wat is van essentieel belang bij commerciële voorstellen?
“Je hebt tijdens het gesprek met je potentiële klant laten merken dat je een echte professional bent. Nu is het zaak om duidelijk te maken dat er een bepaald prijskaartje aan jouw oplossing hangt.”
Blog | 5 april 2017 | Lees hier het volledige artikel

Hoe overtuig ik klanten succesvol?
“Denk je dat jouw opdrachtgever in gesprek gaat met een onprofessionele partij? Die gaat er vanuit dat jij je vak verstaat. Dus tot vervelens toe vertellen hoe goed je bent, is vaak pure tijdverspilling.” 
Blog | 6 februari 2017 |
Lees hier het volledige artikel

Wat is commercieel gedrag?
“Commercieel gedrag is niets anders dan iemand te verleiden. Hoe beter je de ander kunt verleiden, hoe groter de kans op succes.” 
Blog | 24 oktober 2016 | Lees hier het volledige artikel

Hoe formuleer je commercieel succesvol waar je met potentiële klanten over wilt spreken?
“Maak gebruik van je Commerciële Toegevoegde Waarde (CTW). Jouw unieke onderscheidend vermogen. Daar ligt vrijwel altijd het antwoord op al je commerciële vraagstukken.” 
Blog | 21 september 2016 | Lees hier het volledige artikel

Wat wil je dat iemand over je zegt die jou aanbeveelt?
“Als iemand jou wil aanbevelen, is een goede introductietekst essentieel. Maar weet die persoon waarin jij je onderscheidt van je vakgenoten?” 
Blog | 14 augustus 2016 | Lees hier het volledige artikel

Hoe weet je wie jou kan helpen met een warme introductie bij een nieuwe topklant?
Social media is tegenwoordig dé ontmoetingsplaats. Daar kun je makkelijk in contact komen met jouw relaties, die jou weer warm kunnen aanbevelen bij hún relaties.”
Blog | 25 mei 2016 | Lees hier het volledige artikel

Waarom wil jouw netwerk jou helpen?
“Heel eenvoudig: zij geven om je! Er zijn veel meer mensen die om je geven dan je denkt. En dus zijn ze graag bereid om iets voor je te doen. Zij weten echter vaak niet waarmee zij jou kunnen helpen.”
Blog | 2 mei 2016 | Lees hier het volledige artikel

Hoe kom je succesvol in contact met een topklant?
“Heel simpel: gebruik je netwerk!” 
Blog | 22 februari 2016 |
Lees hier het volledige artikel

Waar vind je een topklant?
“Je begint met het opstellen van gerichte vragen.” 
Blog | 11 januari 2016 |
Lees hier het volledige artikel

Honescon begint nieuw jaar met nieuwe kracht: Barry Kouer
“Ook in 2016 wil ik alle tijd en aandacht aan mijn opdrachtgevers kunnen blijven besteden. Daarom begint Honescon het nieuwe jaar met een nieuwe kracht: Barry Kouer.” 
Nieuws | 23 december 2015 |
Lees hier het volledige artikel

Weet je wie je klant is?
“Iedereen is mijn klant! Dat dacht ik dus mooi even niet. Je wilt echt niet iedereen als klant.” 
Blog | 12 november 2015 | Lees hier het volledige artikel

Weet jij wat jouw toegevoegde waarde is?
“Verkopen gaat niet om slimme trucjes, maar om te onderzoeken wat de ander wil en hoe jij daaraan waarde kunt toevoegen.”
Blog | 11 oktober 2015 |
Lees hier het volledige artikel

Verplaats de aandacht van jezelf naar de ander
“Ben je bereid om goed te kijken naar de ander en ben je bereid om onvoorwaardelijk aan te sluiten bij de ander?”
Blog | 16 september 2015 | Lees hier het volledige artikel

Wat is het grootste misverstand over verkopen?
De enige gedachte van je gesprekspartner is: Hoe kun jij mij helpen succesvol te zijn?”
Blog | 10 augustus 2015 | Lees hier het volledige artikel

Succesvol ondernemen draait niet alleen om geld, maar vooral ook om tijd
“Beschikbare tijd goed besteed, betekent meer tijd om succesvol te worden én te blijven.”
Blog | 11 juni 2015| Lees hier het volledige artikel
Button_Bent u_2016_960x234